Behandeltechnieken

In onze praktijk wordt de behandeltechniek geselecteerd op basis van de klinische gegevens van elke patiënt, individueel bekeken. Binnen deze technieken is er een grote keuze aan specifieke handelingen. Wanneer men een bepaalde techniek moet toepassen wordt door o.a. de specifieke aandoening, de oorzaak van de klacht , de hoeveel, aard en locatie van de pijn, maar ook de leeftijd en hoe soepel/stijf de patiënt is.

Een patiënt van 75 met een stijve versleten rug wordt niet op dezelfde wijze behandeld als iemand van 35 met spit; met iemand een peesontsteking wordt uiteraard niet met dezelfde technieken bahandeld als iemand met eenzenuw wortelprikkeling, enzovoorts.

Wij praktiseren een aantal zeer effectieve en efficiënte, unieke mechanische chiropractische behandelmethodes, waaronder de Diversified, McKenzie, Gonstead, Thompson-drop, toggle recoil en Cox flexie-distractie technieken.

Orthopedische chiropractie

Naast de gewone chiropractie, is Tammy één van twee gediplomeerde orthopedische Chiropractoren werkzaam in Nederland. Dat wil zeggen zij onderzoekt en behandelt vele aandoeningen die binnen de orthopedie zich bevinden, zoals klachten aan de schouder, pols en hand, knie, voet en enkel, en heupen. De onderzoeksmethoden zijn standaard protocollen, er is hier niets ‘alternatiefs’ noch zweverigs aan. Haar behandelaanpak is niet-medisch, niet farmaceutisch noch chirurgisch, maar alles wat mogelijk is buiten de medische aanpak, met de handen uitgevoerd en waar van toegevoegde waarde zou zijn, bovenop wat meestal al behandeld is door een fysiotherapeut.